Har du redan ett ID?

Logga in till Spegeldammen - tryggt och säkert

Har du inget ID?

Skapa inloggning till Spegeldammen - enkelt och gratis

Vad är det här?

Denna sida är ansluten till och drivs med hjälp av Socinets plattform.
När du har ett Socinet ID kan du använda det på alla Socinet-anslutna sidor. Läs mer



Felanmälan bostad

Garantiden är slut

Fem år har passerat och därmed är garantitiden slut.

Är felet av akut karaktär?

Vid akuta fel som inte kan invänta styrelsens bedömning kan jouren påkallas. Detta bör undvikas och ska endast ske vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage).

Jourutryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) får du själv stå för kostnaden. 

WIAB är de som har hand om förvaltningen och nås på följande nummer:

under kontorstid måndag till fredag på 08-80 20 40

under icke kontorstid till 08-80 16 28

 

Stopp i avloppet?

Föreningen utförde en stamspolning i januari 2022. Entreprenören lämnar två års garanti och åtgärdar uppkomna stopp utan kostnad*. Garantitiden sträcker sig till 2024-12-31. Ring entreprenören Interspol och uppge att du bor i Brf Spegeldammen. Kontaktuppgifter finner du på deras hemsida: https://interspol.se/kontakt/

*= Info om garantin från Interspol: 2 års garanti lämnas i påstick orsakad av igenslammning. Garantin gäller endast om Interspol kontaktas först för eventuella åtgärder. Vi reserverar oss för felaktigheter samt felanvänding av avlopp, stopp i vattenlås eller golvbrunnar, samt fuktskador p.g.a. felaktigheter, byggmaterial, skador och trasiga rör samt för hårda beläggningar, exempelvis spackel eller betong i avloppen.

 

Brf Spegeldammen
brfspegeldammen.se